تبلیغات
دنیای ثبت - مطالب تیر 1397

دنیای ثبت

یکشنبه 17 تیر 1397

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با ثبت شرکت و آغاز شراکت در فعالیت اقتصادی مطرح می گرددتنظیم سندی به نام  شرکتنامه می باشد و همچنینن اشاره به وجوه تمایز آن از اساسنامه شرکت که بعضا تفاوت های این دو اصل به درستی درک نشده است.

شرکت نامه به عنوان قرار دادی تعریف شده است که فی مابین شرکاء یک شرکت به صورت کتبی و قانونی منعقد می گردد البته توجه داشته باشید شرکت‌نامه مخصوص شرکت‌هاى با مسؤولیت محدود، تضامنى و نسبى مى‌باشد و شرکت‌هاى سهامى و تعاونى نیازى به شرکت‌نامه ندارند و شرکتهای تجاری اشاره شده به موجب (ماده 197 قانون تجارت) بلافاصله پس از ثبت شرکت ملزم به تحویل خلاصه شرکت نامه و ضمائم آن به وزارت دادگستری می باشند.این سند، سند معتبرى مى‌باشد که مندرجات آن در حقیقت، قسمتى از اساسنامه شرکت است که به‌وسیله قوه قضائیه چاپ گردیدهاست و در مرحله بعد می بایست به سازمان ثبت اسناد  و املاک و اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تحویل گردد معمولا در این سند به خلاصه ایی از مواردی که در اساسنامه درج شده است اشاره شده است. مواردی که به آن اشاره می شود به شرح ذیل می باشد:
۱. نام شرکت
۲. موضوع شرکت
۳. سرمایه شرکت اعم از نقدى و غیرنقدی
۴. میزان سهم‌الشرکه هر یک از شرکاء
۵. تاریخ تشکیل شرکت و مدت آن
۶. اسامى شرکاء یا مؤسسین شرکت با قید مشخصات کامل هر یک و اقامتگاه او
۷. اسامى مدیران شرکت و اختیارات آنها و مشخصات کسانى که حق امضاء دارند
۸. قید مشخصات بازرس یا بازرسان شرکت
۹. تاریخ و نحوه رسیدگى به حساب‌ها و چگونگى تقسیم سود و زیان شرکت
۱۰. انحلال شرکت
۱۱. قید سایر نکاتى که لازم باشد
۱۲. بالاخره شرکت‌نامه باید به امضاء مؤسسین برسد و در دفتر ثبت شرکتها ثبت گردد
با توجه به ماهیت وتعریف شرکتنامه این سند باید به امضای تمامی شرکاء برسد و پس از آن بموجب بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک 1310 می بایست به ثبت برسد البته توجه داشته باشید در عمل ثبت شرکت نامه در اداره ثبت شرکتها در حکم ثبت آن در دفتر خانه  می باشد و البته سند رسمی تلقی می شود . مشاورین کیا ثبت همواره آماده ارائه مشاوره در جهت تنظیم شرکت نامه به شما عزیزان میباشند .

تفاوت اساسنامه و شرکتنامه :
در یکی از مقالات گذشته در رابطه با اساسنامه به تفصیل توضیحات ارائه شده است و در اینجا تنها برای مقایسه و نمایان گردیدن وجوه تمایز ایت دو تعریف کوتاهی از اساسنامه ارائه می نماییم :اساسنامه به عنوان مهمترین سند هویت یک شرکت شامل اطلاعاتی تزی قبیل : اسم و موضوع و هدف -سرمایه و مدیران و نحوه انتخاب و وظایف و اختیارات آنها- چگونگى تعیین جانشین در مواردى که بعضى از آنها فوت نموده و یا محجور گردیده و یا استعفاء کرده و یا صلاحیت او سلب شده باشد. و در کل می توان گفت که اساس نامه حاوی تمام راه کارهای کلی و خط مشی های شرکت می باشد و مهمترین وجه تمایز آن با شرکت نامه در این نکته می باشد که تنظیم اساسنامه برای تمامی شرکتها لازم الاجرا می باشد و موظف به تنظیم آن می باشند اما شرکت‌نامه مخصوص شرکت‌هاى با مسؤولیت محدود، تضامنى و نسبى مى‌باشد و شرکت‌هاى سهامى و تعاونى نیازى به شرکت‌نامه ندارندو و البته تفاوت عمده در ماهیت این دو سند می باشد که مواردی که در این سند ها به آن اشاره شده است بعضا متفاوت می باشد.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397

    چون در شرکت های سهامی،سرمایه ی شرکت وثیقه ی طلب طلبکاران است و شخصیت شرکا در آن اهمیت ندارد،بنابراین نقل و انتقال سهم در آن آزادانه است، یعنی شریک می تواند در مواقع لزوم،با انتقال سهمش از شرکت خارج شود.در خصوص مقررات انتقال سهام،بین شرکت های سهامی عام و خاص تفاوت وجود دارد.
    جهت نقل و انتقال در شرکت سهامی خاص تمامی افراد واگذار کننده ی سهامی و گیرنده باید همچون سهام های با نام عمل کنند و مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.
    مدارک انتقال سهام شرکت سهامی خاص عبارتند از:
    1-کپی شناسنامه و کارت ملی همه ی سهامداران فعلی و جدید
    2-کپی روزنامه ی رسمی تاسیس و آگهی تاسیس
    3-کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود

    چند نکته:
    -انتقال قهری عبارت است از انتقال اموال به دیگری بنا به سببی که ناشی از اراده و توافق طرفین نباشد، مانند فوت شخص که موجب انتقال قهری اموال متوفی به ورثه می گردد.بنابراین ورثه ی شخص سهامدار پس از فوت او به قائم مقامی از متوفی،جزو سهامداران شرکت می شوند و دارای همان حقوقی که متوفی در شرکت داشت،مانند حق دادن رای و حق دریافت سود می باشند.

    -خرید سهام شرکت توسط خودش،به موجب ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 ممنوع است،چرا که خرید سهام شرکت از سوی خود شرکت ممکن است مشکلاتی را هم برای طلبکاران و هم برای سهامداران ایجاد کند.با این حال با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 این ممنوعیت کلی برداشته شده و در مواردی مجوز خرید سهام شرکت سهامی توسط همان شرکت مقرر شده است.

        به موجب بند(ب) ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 ،شرکت های پذیرفته شده در بورس و بازارهای خارج از بورس بر اساس میزان سهام شناور خود در هر یک از بازارهای مذکور و بر اساس مقرراتی که با پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار می رسد،می توانند تا سقف ده درصد از سهام خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.مادامی که این سهام در اختیار شرکت است فاقد حق رای می باشد.

    جهت اجرای بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه نیز در تاریخ 15 تیر ماه 1394 به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسید.
    به موجب ماده 2 این آیین نامه:
    شرکت های پذیرفته شده در بورس یا بازارهای خارج از بورس با رعایت این آیین نامه و مقررات مربوطه مجازند حداکثر تا سقف ده درصد از سهام ثبت شده ی خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.خرید سهام خزانه نباید سبب شود که سهام شناور آزاد شرکت(پس از اعمال سهام خزانه)بیش از 50 درصد کاهش یابد.
    سهام شناور آزاد،بخشی از سهام ناشر است که دارندگان آن همواره آماده ی عرضه و فروش آن سهام می باشند و قصد ندارند با حفظ آن قسمت از سهام،در مدیریت ناشر مشارکت نمایند.برای محاسبه ی سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد.
    بدین ترتیب به موارد مقرر قانونی سقوط حق سهام در مواد 37،49،77،129و 168 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 از این پس، بند(ب)ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 نیز باید اضافه گردد.
    بدیهی است با اسقاط قانونی حق رای هر میزان سهام،این تعداد از سهام مزبور از حیث حد نصاب،جزء سرمایه ی شرکت منظور نخواهد شد و در احتساب حد نصاب تشکیل مجامع عمومی،تعداد این گونه سهام از تعداد کل سهام شرکت کسر خواهد شد و در احتساب حد نصاب رسمیت جلسه و اکثریت لازم جهت معتبر بودن تصمیمات مجمع عمومی این تعداد به حساب نخواهد آمد.
    هم اکنون ممنوعیت باز خرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 در مورد شرکت های سهامی عام باقیمانده غیر بورسی کلیه شرکت های سهامی خاص و سایر انواع شرکت های تجاری در صورت قائل بودن به قابلیت تسری مفاد این ماده به سایر انواع شرکت های تجاری،همچنان معتبر خواهد بود،ولی در مورد شرکت های سهامی عام پذیرفته شده در بورس و شرکت سهامی عام پذیرفته شده در بازارهای خارج از بورس،ممنوعیت بازخرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 به موجب بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 و بر طبق شرایط مندرج در آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه مصوب 15 تیر ماه 1394 شورای عالی بورس و اوراق بهادار منتفی گردیده است.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397


    قبول برات

    قبول برات بعد از این‌که توسط براتگیر نوشته شد، براتگیر مدیون دارنده‌ی برات‌ می‌شود. قبل از نوشتن قبولی برات هیچ‌گونه ارتباطی با دارنده برات ندارد، اما به محض قبول برات، خود را بسته به اداء دین می‌نماید و وظیفه دارد تعهد خود را انجام دهد.

    براساس ماده ۲۲۸ قانون تجارت: قبول برات در خود برات با قید تاریخ نوشته شده امضا یا مهر می‌شود. اما در قانون مشکلی نیست که در نوشته‌ای جداگانه قبول برات نوشته شود. روشن است قید قبولی در خود برات برای استفاده از آن و انتقال و ظهر نویسی کاملاً آسان خواهد بود. در قبولی تاریخ باید قید شود و فایده آن این است که اگر برات به وعده از رؤیت باشد تاریخ پرداخت آن معلوم می‌شود. به‌عنوان مثال: براتی که به‌مدت ۳۰ روز از تاریخ رؤیت براتگیر صادر می‌شود باید معلوم شود چه روزی به رؤیت براتگیر رسیده تا سی روز بعد از آن، تاریخ وصول وجه باشد والا اگر قبول برات بدون تاریخ نوشته شد، تاریخ برات همان تاریخ رؤیت حساب می‌شود، در برات‌هایی که به محض رؤیت باید پرداخت شوند تاریخ اهمیت زیادی ندارد اما در صورتی‌که برات به وعده از رؤیت باشد تاریخ قبولی با تمام حروف نوشته خواهد شد.

    براتگیر مختار است برات را قبول و یا نکول کند. براساس ماده ۲۲۹ قانون تجارت:

        هر عبارتی که براتگیر در برات نوشته امضا یا مهر کند قبولی محسوب است مگر این‌که صریحاً عبارت، مشعر بر عدم قبول باشد و همچنین در صورتی‌که محال علیه بدون تحریر هیچ عبارتی، برات را امضا یا مهر کند، برات قبول شده محسوب است.

    ممکن است محال‌ علیه یک قسمت از وجه برات را قبول کند پس اگر عبارت فقط مشعر بر عدم قبول یک جز از برات باشد بقیه وجه برات قبول شده محسوب است.
    هرگاه محال علیه در برات قبولی خود را مشروط به شرط بنویسد برات نکول شده محسوب است و دارنده برات می‌تواند برای وصول وجه آن به ظهرنویس‌‌‌‌‌ها و برات‌دهنده رجوع نماید ولی با وجود این قبول‌کننده به‌شرط در حدود شرطی که نوشته مسئول پرداخت برات است.

    براتگیر نمی‌تواند دارنده را سرنگون نموده و جهت قبول آن به امروز و فردا وقت بگذراند، بلکه براساس ماده ۲۳۵ قانون تجارت: برات باید به محض ارائه یا منتهی در ظرف ۲۴ ساعت قبول یا رد شود والا دارنده برات می‌تواند مبادرت به اعتراض نماید.
    آثار قبول

    قبول برات را کسی که نوشت متعهد شناخته می‌شود. اگر برات بدون مدت باشد، برات به رؤیتی تلقی و باید در همان روز یا منتهی در ظرف ۲۴ ساعت و اگر مدت داشت در سر موعد ملزم است وجه آن را تأدیه نماید، به این جهت است که پس از قبولی حق نکول ندارد.
    چون قبول برات در حقیقت موجب عقد قراردادی است که به‌موجب آن محال‌علیه مدیون می‌شود، لذا قبولی براتگیر مانند سایر عقود و در موقعی صحیح است که با رعایت شرایط اساسی عقد باشد. مثلا اگر کسی ثابت نمود که در امضا قرارداد مکره بوده و یا مجبور شده و یا قبول‌کننده غیر رشید بوده است، قبولی معتبر نخواهد بود.
    نکول

    محال علیه مختار است برات را قبول و یا نکول کند و نکول برات باید به‌موجب تصدیق‌نامه‌ای که رسماً تنظیم می‌شود محقق گردد. تصدیق‌نامه ذکر شده موسوم است به اعتراض (پروتست) نکول، به این جهت اگر دارنده برات بخواهد از نکول براتگیر استفاده نموده و به برات‌دهنده یا ظهرنویسان مراجعه و وجه برات را دریافت دارد باید به‌وسلیه دادگاه شهرستان و اگر در آن محل دادگاه شهرستان نباشد به‌ترتیب به دادگاه بخش یا رئیس ثبت اسناد یا حاکم محل واخواست (اعتراض) نکول بدهد. طریقه ارسال آن بعداً ذکر می‌شود.
    هر زمان به‌وسیله اعتراض، دارنده برات، نکول محال‌علیه را ثابت نمود. اگر برات به وعده باشد ظهرنویس‌ها و برات‌دهنده به تقاضای دارنده برات باید ضامنی برای تأدیه و جبران در سر وعده بدهند، یا وجه برات را به پیوست مخارج اعتراض‌نامه… فوراً پرداخت نمایند و اگر پرداخت آن به محض رؤیت بوده و برات دارای وعده نباشد دارنده برات می‌تواند به هریک از ظهرنویس‌ها و برات‌دهنده یا به تمام آن‌ها مجتمعاً مراجعه و وجه برات را با مخارج اعتراض‌نامه (واخواست) دریافت دارد.
    قبولی شخص ثالث

    اگر دارنده برات نکول محال‌علیه را به‌وسیله اعتراض (واخواست) محقق نمود، ممکن است شخص ثالثی پیدا شود و آن را به‌نام برات‌دهنده یا یکی از ظهرنویس‌ها قبول کند. در این صورت قبولی شخص ثالث باید در واخواست قید و به امضا او برسد، ولی در هرحال حق دارنده برات تا وصول تمام وجه برات محفوظ خواهد ماند، به این معنی که اگر شخص ثالث حاضر به تأدیه وجه برات در موعد نشد دارنده برات حق مراجعه به ظهرنویس‌ها و برات‌دهنده را خواهد داشت.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397

    در ابتدا برای بررسی موارد نقض انحصار علامات تجاری جهت یادآوری به ارائه تعریف کوتاهی از علامت تجاری خواهیم پرداخت:
    بنا بر تعریف ارائه شده در سایت سازمان ثبت شرکتها علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.

    طبق ماده 30 قانون علامت‌، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
    الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه بتواند كالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
    ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند كیفیت كالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را كه از این نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌كنند متمایز سازد.
    ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.
    شایان ذکر می باشد که ثبت علامت مخصوص یک مجموعه منافع بسیاری همراه خواهد داشت که مهمترین آن انحصاری شدن این علامت پس از ثبت می باشد که در این مقاله به تبعات عدم رعایت حق انحصار آن خواهیم پرداخت :
    در مقلات قبلی به شرایط ثبت علامت تجاری و قوانین تابع آن اشاره شد که مهمترین آن لزوم رعایت حق انحصار علامت می باشد وبر طبق این قانون از زمان ثبت قانونی یک علامت توسط افراد در صورت عدم رعایت حق انحصار با شخص خاطی بر خورد قانونی خواهد شد.و شخص حقیقی و حقوقی که از علامت سوء استفاده کرده و یا جعل نموده باشد از سوی قانون مجرم شناخته می شود و مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت چنانچه در قانون مجازات اسلامی بنا به ماده 529 چنین اشاره شده است :
    هر کس مهر یا منگنه یا علامت یکی از شرکت های غیر دولتی را که مطابق قانون تشکیل شده است یا یکی از تجارتخانه ها را جعل کند یا با علم به جعل استعمال نماید، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.
    بنا بر اشاره این قانون که علاوه بر جعل و سوء استفاده از علامات تجاری مجموعه ها به سوء استفاده از علامات در انحصار دولت نیز اشاره کرده است و حداقل توابع قانونی آن را اعلام نموده است.
    این قانون تنها مشمول استفاده از علامت تجاری یک مجموعه نمی باشد در صورتی که شخصی در جهت منافع شخصی از مهر مجموعه دیگری استفاده نماید و برای فرد ویا افراد دیگری باعث بروز خسارت گردد علاوه بر جبران خسارت محکوم به حبس خواهد شد. پر واضح است که قانون سعی دارد از این طریق راه را برای سوء استفاده افرادی و یا حتی کارمندانی  که به اسناد و مهرهای رسمی یک محموعه دارند سد نماید. که البته غیر ازسوء استفاده از مهر اصیل یک مجموعه مسلما جعل آن نیز مشمول پی گیری قانونی و تعیین حکم خواهد بود.
    و در رابطه با بحث تخصصی این مقاله در رابطه با سو استفاده و عدم رعایت حق انحصار علامات تجاری نیز این قوانین بطور سخت گیرانه ایی حاکم می باشد به طوری که قوانینی توسط قانون گذار وضع گردیده است که طی آن متخطی علاوه بر جزای نقدی به حبس تعزیری از 91 روز تا 6 ماه یا هر دو محکوم می شود.در این ماده نیز صرفاَ به تعیین مجازات حبس و جزای نقدی اکتفا شده است و تصمیمی در خصوص اموال و یا منافعی که از طریق به دست آمده است کرفته نشده است و تصمیم گیری در مورد آنها به عهده دادستان ،بازپرس و قاضی قرار داده است و مقرر نموده است که با توجه به ارزیابی شرایط در این مورد تصمیم گرفته شود تا ضبط و یا معدوم گردد.
    مجموعه کیا ثبت در این مقاله تلاش نموده است  شما را از حقوقی که پس از ثبت یک برند و یا علامت تجاری خواهید داشت آشنا می نماید و همچنین اگر در صدد ثبت علامت تجاری و یا برند می باشید مشاورین ما همواره همراه شما می باشند.
    در آخر مهمترین نکته که صاحبین علامت تجاری باید به آن توجه نمایند این نکته می باشد که صاحب علامت می تواند  یک نسخه از گواهینامه ثبت علامت را که حاوی اطلاعاتی از قبیل :
    1 )تاریخ وصول اظهارنامه 2 ) تاریخ ثبت علامت و شماره ی ثبت آن 3) اسم و شغل و تابعیت و اقامتگاه صاحب علامت  4) نوع مال التجاره و یا محصول و یا طبقات علامت مزبور 5) در صورتی که علامت قبلاَ در کشورهای خارج ثبت شده باشد تاریخ و شماره و محل ثبت  آن 6) تاریخ صدور تصدیق 7) مدت اعتبار علامت 8) -امضاء رئیس شعبه ی ثبت علایم تجارتی و مدیر کل اسناد و املاک
    در محل فعالیت خود نصب نماید.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397


    انحلال شرکت سهامی
    موارد انحلال شرکت های سهامی عبارتند از:

    -وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده است.
    -در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد،مگر اینکه مدت شرکت،قبل از انقضا تمدید شده باشد.
    -در صورت ورشکستگی(هر گاه شرکت ورشکسته شود و حکم ورشکستگی آن صادر گردد منحل می شود)
    -در هر موقع که مجمع عمومی فوق العاده به هر علتی(مانند از بین رفتن بیش از نصف سرمایه ی شرکت)رای به انحلال دهد.
    -در صورت حکم ورشکستگی (هر گاه ورشکسته شود و حکم ورشکستگی آن صادر گردد منحل می شود)
    -در هر موقع که مجمع عمومی فوق العاده به هر علتی (مانند از بین رفتن بیش از نصف سرمایه )رای به انحلال دهد.
    -در صورت حکم قطعی دادگاه(مبنی بر انحلال شرکت)بر اساس درخواست اشخاص ذینفع
    نکات:
    انحلال مرحله ای پیش از تصفیه است.
    عامل ورشکستگی بر اساس عوامل انحلال مقدم است.لذا با حصول حالت توقف،توسل به سایر طرق انحلال ممکن نیست.
    در برخی از موارد مجمع عمومی فوق العاده الزاماَ باید تصمیم به انحلال شرکت بگیرد.(م .121.ل.ا.ق.ت)
    اشخاص ذینفع (مانند صاحبان سهام موسس و انتفاعی)می توانند نسبت به انحلال شرکت اعتراض کنند.
    مدیران تصفیه می توانند تقاضای صدور حکم ورشکستگی شرکت منحله را بنمایند.
    مدیر یا مدیران تصفیه از معامله با شرکت ممنوع هستند.
    لزوم ثبت انحلال شرکت های سهامی:
    تصمیم راجع به انحلال شرکت و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آن ها باید ظرف 5 روز از طرف مدیران تصفیه به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود تا پس از ثبت به اطلاع عموم برسد.
    نکته:ضمانت اجرای عدم ثبت و اعلان انحلال شرکت بلااثر بودن آن در مقابل اشخاص ثالث است.
    مجموعه عملیاتی را که پس از انحلال شرکت به منظور پرداخت قروض و وصول مطالبات و تقسیم مازاد دارایی شرکت انجام می گیرد،تصفیه امور شرکت گویند.
    نکات:
    امر تصفیه با مدیران شرکت است مگر آنکه اساسنامه یا مجمع عمومی فوق العاده ای که رای به انحلال می دهد،ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
    مدت ماموریت مدیر یا مدیران تصفیه نباید از دو سال تجاور کند.
    اشخاص حقوقی نیز می توانند به عنوان مدیر تصفیه انتخاب شوند.
    شخصیت حقوقی شرکت در زمان تصفیه باقی می ماند،لذا طلبکاران شرکت در زمان تصفیه برای وصول طلبشان نمی توانند به صاحبان سهام مراجعه کنند.
    طریقه ی اعلام ختم تصفیه:
    باید مراتب دعوت از بستانکاران و اعلام تصفیه ی شرکت سه مرتبه و هر مرتبه به فاصله ی یک ماه در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار شرکت درج گردد و لااقل 6 ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد(ماده 225 ل.ا.ق.ت)
    پس از انقضاء ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه،هر مبلغ از وجوه شرکت که در بانک باقی مانده باشد در حکم مال بلاصاحب بوده و با اطلاع رئیس دادگستری به خزانه ی دولت منتقل خواهد شد.(ماده ی 228 ل.ا.ق.ت)

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397

    شرکت به وسیله اشخاصی که مدیر نامیده می‌شوند اداره خواهد شد و نکات ذیل در این‌باره قابل ملاحظه هستند:
        اداره کنندگان ممکن است یک و یا چند نفر باشند.
        مدیر و یا مدیران ممکن است از بین شرکا و یا خارج انتخاب شوند. برخلاف شرکت سهامی که مدیران از بین شرکا انتخاب می‌شوند.
        مدیران مانند شرکت سهامی ممکن است موظف باشند یعنی حقوق بگیرند یا مجانا شرکت را اداره کنند.
        مدت خدمت مدیران ممکن است محدود باشد یا نامحدود، به خلاف شرکت سهامی که مدت خدمت مدیران بیش از دوسال نیست.

    در صورتی که مدیر شرکت برای مدت محدودی تعیین شده باشد، انتخاب مجدد به وسیله مجمع عمومی شرکا به عمل می‌آید و بهتر است مدت تصدی آن‌ها مانند شرکت سهامی خاص از دو سال تجاوز ننماید.

    ماده ۱۰۵ مقرر می‌دارد:

        مدیران شرکت کلیه اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره شرکت خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه غیر از این ترتیب مقرر شده‌ باشد. هر قرارداد راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح به آن نشده در مقابل اشخاص ثالث باطل و بی اثر خواهد بود.

    البته شرکت حق دارد اختیارات مدیران را محدود نماید مثلا آن‌‌هارا از فروش اموال غیر منقول ممنوع نماید و یا امضا اوراق بهادار را برعهده مدیر شرکت و یکی از اعضا دیگر مانند رئیس حسابداری شرکت محول کند. ولی قانون حکم می‌کند که این (سلب اختیار) باید در اساسنامه قید شده باشد، والا اگر مجمع عمومی بدون تغییر اساسنامه از اختیار عادی مدیران چیزی کم کرد در مقابل اشخاص ثالث اثری ندارد. به این معنی که اگر مدیر شرکت قراردادی را که عادتا انجام آن در اختیار مدیر شرکت است امضا نموده و حال آن‌که مجمع عمومی این حق را از او سلب کرده بود بدون اینکه در اساسنامه قید شده باشد، شرکت نمی‌تواند در مقابل طرف قرار داد، به استناد عدم اختیارات مدیران اثرات ناشی از قرارداد را قبول نداشته باشد.

    درباره مدیران شرکت با مسئولیت محدود مانند شرکت سهامی باید مقررات دقیق‌تری وضع و اعمال آن‌ها را کنترل نمود. هرچند همانطور که گفته شد شرکت‌های  با مسئولیت محدود  در ایران اغلب بین اشخاص دوست و متناجس تشکیل می‌شود و به علت این‌که شرکا آن از چند نفر بیشتر نیستند، می‌توان گفت شرکت فامیلی است. ولی با توسعه تجارت و پیش‌آمدهای ناگواری که گاهی ملاحظه می‌شود، سخت‌گیری نسبت به مدیران شرکت لازم است مانند بعضی از کشورهای اروپایی که مقرر داشته‌اند. در موقع ورشکستگی شرکت با مسئولیت محدود، دادگاه می‌تواند بنا به تقاضای مدیر تصفیه، مدیران مسئول را ضامن دیون شرکت بداند، مگر اینکه ثابت نمایند که در اداره امور شرکت قصوری ننموده و سوء نیتی نداشته‌اند.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397


    در ابتدا در تعریف شرکت حمل و نقل باید اشاره نمود که شرکت حمل و نقل شرکتی می باشد که در زمینه جابجایی کالا در داخل و خارج کشور(با رعایت قوانین جاری) فعالیت می نماید این مجموعه که شخصیتی حقوقی می باشد ، از دسته شرکت هایی است که برای ثبت غیر از  انجام مراحل ثبت نیاز به اخذ مجوز دارد در این مقاله تلاش شده است اطلاعات کافی جهت ثبت این شرکت و دریافت مجوز برای آن ارائه شود همچنین توجه داشته باشید که مشاورین خبره کیا ثبت در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند:

    شرکت های حمل و نقل جزء شرکت های تعاونی توزیع محسوب می شوند و برای تاسیس نیازمند حداقل نیاز به هفت نفر عضو و سرمایه اولیه 1.000.000.000 ریال می باشد موسسین نیز می بایست حائز شرایطی باشند که مهمترین آن شرایط شخصی می باشد که به عنوان مدیر عامل معرفی خواهد شد که می بایست دارای شرایط ذیل باشد :
    1-تابعیت کشور جمهورى اسلامى ایران
    2-تدین به یکى از ادیان رسمى کشور
    3-عدم سوء پیشینه
    4-عدم اعتیاد به مواد مخدر
    5-انجام خدمت سربازى یا معافیت دائم از خدمت وظیفه
    6-داشتن حداقل دیپلم کامل متوسطه
    7-داشتن حداقل ۲۵ سال تمام
    8-داشتن ۵ سال سابقهٔ کار در زمینهٔ حمل و نقل بین‌المللى که از یکی از این روش ها قابل اخذ می باشد:
    الف )تأیید سازمان یا وزارتخانهٔ مربوط براى سابقهٔ کار دولتى
    ب) تأیید سازمان تأمین اجتماعى مبنى بر پرداخت حق بیمه
    ج. روزنامهٔ های رسمى کشور
    البته توجه داشته باشید که در رابطه با بند8  داشتن این شرایط نیز می توانید جایگزین شود و از این طریق اقدام نمایید:
    داشتن مدرک تحصیلى کارشناسى و بالاتر با دو سال سابقهٔ کار
    داشتن مدرک تحصیلى کارشناسى و بالاتر در رشته‌هاى تخصصى حمل و نقل، مدیریت بازرگانی، مدیریت اداری، بیمه و بانکداری، گمرک، اقتصاد و ترافیک، بدون سابقهٔ کار
    9-داشتن گواهى گذراندن دورهٔ مدیریت حمل و نقل بین‌المللى
    10-عدم اشتغال در شغل در سایر شرکت‌ها (توجه داشته باشید که مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللى نمى‌تواند در سایر شرکت‌ها در سمت مدیرعامل باشد)

    برای سایر اعضاء نیز ارائه این مدارک ضروری می باشد:
    1_تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی
    2_گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت
    3_ برگه عدم سوء پیشینه
    البته در مواردی جهت اخذ مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در سازمان حمل و نقل کالا و پایانه های کشور در صورت احساس نیاز آزمونی برگزار می گردد

    که جهت شرکت در آن ارائه این مدارک ضروری می باشد:
    1-برگه عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد
    2-داشتن حداقل 25 سال سن
    3-گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت
    4-داشتن حداقل دیپلم کامل متوسطه
    5-داشتن سابقه کار مفید اجرایی (برای مدرک دیپلم: 8 سال، فوق دیپلم: 6 سال، لیسانس: 4 سال، فوق لیسانس 3 سال، دکترا: 2 سال)
    پس از شرکت در این آزمون و قبولی در آن ،برای متقاضیان سه ماه فرصت در نظر گرفته شده است تا مدارکی از قبیل : پیش نویس اساسنامه، شرکتنامه، و فهرست اسامی موسسین و هم چنین اجاره نامه یا سند رسمی دفتر کار را به اداره حمل و نقل کالا و پایانه های کشور تحویل دهند. در صورت تحویل کامل مدارک و انجام کامل مراحل در مرحله نخست مجوزی شش ماه اعطاء خواهد شد که از سوی موسسین جهت انجام امور اولیه از قبیل امور گمرکی و اتاق بازرگانی و صدور گذرنامه برای رانندگان استفاده خواهد شد والبته در این مدت نمی توانند فعالیتی در زمینه حمل نقل بیل المللی داشته باشند پس از اتمام این دوره شش ماهه سازمان حمل و نقل کالا و پایانه های کشور بعد از اخذ تاییدیه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اقدام به صدور مجوز فعالیت 3 ساله اقدام می نماید.

    توجه داشته باشید که پس از سه سال جهت تمدید مجوز اخذ شده رعایت شرایط ذیل لازم الاجرا می باشد:
    1-شرکت مدیرعامل تعاونی مذکور در دوره های آموزشی کوتاه مدت یا شرکت در همایش های آموزشی که این سازمان برگزار می کند.
    2-نداشتن تخلف قاچاق که از سوی مراجع قضایی بررسی می شود.
    3- ارزیابی نحوه فعالیت و عملکرد شرکت از سوی اتاق بازرگانی و سازمان صنایع و معادن

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397

    بر اساس ماده ی یک قانون تجارت ،تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار دهد،لیکن این نکته را نباید فراموش کرد که تاجر لزوماَ شخص حقیقی نیست و اشخاص حقوقی نیز ممکن است تاجر یا غیر تاجر باشند.مثلاَ ماده ی 20 قانون تجارت هفت نوع شرکت تجارتی را نام برده است که بعضی از این انواع بسیار مبتلا به جامعه هستند. مانند شرکت های سهامی عام،سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود،برخی از آن ها نیز تقریباَ متروکه هستند مانند شرکت های نسبی یا مختلط سهامی و برخی دیگر مانند شرکت های تضامنی صرفاَ بر اساس  ضرورت قانونی مورد استفاده قرار می گیرند ،مانند شرکت هایی که به عملیات صرافی و مالی می پردازند .

    در مورد اشخاص حقیقی ماده 2 قانون تجارت انواع فعالیت های تجارتی را در 10 بند احصا کرده است که خرید یا تحصیل هر نوع مالی به قصد فروش و اجاره یکی  از آن ها است.این ماده می گوید:معاملات تجارتی از قرار ذیل است:
    1-خرید یا تحصیل هر نوع مال منقول به قصد فروش یا اجاره  اعم از این که تصرفاتی در آن شده یا نشده باشد.
    2-تصدی بحمل و نقل از راه خشکی یا آب یا هوا به هر نحوی که باشد.
    3-هر قسم عملیات دلالی یا حق العمل کاری(کمسیون)یا عاملی و همچنین تصدی به هر نوع تاسیساتی که برای انجام  بعضی امور ایجاد می شود از قبیل تسهیل ملکی یا پیدا کردن خدمه یا تهیه و رسانیدن ملزومات و غیره
    4-تاسیس و به کار انداختن هر قسم کارخانه مشروط بر این که برای رفع حوائج شخصی نباشد.
    5-تصدی به عملیات حراجی
    6-تصدی بهر قسم نمایشگاه های عمومی
    7-هر قسم عملیات صرافی و بانکی
    8-معاملات برواتی اعم از اینکه بین تاجر یا غیر تاجر باشد.
    9-عملیات بیمه بحری و غیر بحری
    10-کشتی سازی و خرید و فروش کشتی و کشتیرانی داخلی یا خارجی و معاملات راجع به آن ها.
    از تکالیف تاجر ،ثبت در دفاتر ثبت تجارتی ، داشتن دفاتر تجاری و پرداخت مالیات و پرداخت تامین اجتماعی می باشد.
    اثر حقوقی ثبت نسبت به تاجر :(شخص حقیقی)
    کسی که شغل معمولی خود را عملیات تجارتی ذاتی موضوع ماده 2 قانون تجارت قرار دهد،با لحاظ سایر شرایط، تاجر است،حتی اگر نام خود را در دفتر ثبت تجارتی به ثبت نرسانده باشد.
    وقتی تاجری اسم خود را ثبت می کند،این عمل تنها اماره ای قضایی بر تاجر بودنش محسوب می شود.
    اثر حقوقی  ثبت نسبت به شخص حقوقی (شرکت های تجاری و تشکیلات و موسسات غیر تجاری)

    اثر حقوقی ثبت نسبت به شرکت های تجاری:
    در حقوق ایران،ثبت شرکت الزامی است ،اما از شرایط ایجاد شخصیت حقوقی و تشکیل شرکت نیست.
    (به استناد مواد 195 تا 198 قانون تجارت و ماده ی 2 قانون ثبت شرکت ها و ماده ی 583 قانون تجارت)
    اثر حقوقی ثبت نسبت به تشکیلات و موسسات غیر تجاری:
    به موجب ماده ی 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مصوب 1327،معیار غیر تجاری بودن موسسه،غیر تجاری بودن موضوع فعالیت است و داشتن قصد انتفاع یا عدم آن،تاثیری در این امر ندارد.
    اثر ثبت:فقط در این نوع موسسات،زمان تشخص به شخصیت حقوقی تاریخ ثبت در دفتر ثبت می باشد.(ماده ی 584 قانون تجارت)
    چند نکته:
    -دفتر ثبت تجارتی،دفتری است برای ثبت نام بازرگانان،شرکت های تجارتی،بنگاه های بازرگانی و اطلاعات راجع به آن ها،که زیر مجموعه ی اداره ی ثبت به حساب می آید.
    -ملاک تمییز شخصیت ها،انجمن ها،موسسات و تشکیلات غیر تجاری از شخصیت حقوقی تجاری این است که آن ها باید جنبه ی معنوی داشته و این جنبه،جنبه ی غالب آن ها باشد.سودآوری و انتفاع نمی تواند ملاک تمییز باشد،چرا که هم در مورد شرکت های تجاری و هم در خصوص انجمن ها و تشکیلات غیر تجاری جستجوی سود و تقسیم آن بین اعضاء مجاز است.
    -کلیه ی اشخاصی که در ایران به شغل تجارت اشتغال دارند،اعم از ایرانی و خارجی باید در همان محل خود که در دفتر ثبت تجارتی وجود دارد،اسم خود را ثبت نمایند.(ماده ی 16 قانون تجارت)
    -هرچند ثبت موجد شخصیت حقوقی نیست ولی آثار خاص خود را دارد.برای نمونه فعالیت در زمینه ی صادرات و واردات کالا منوط به داشتن کارت بازرگانی بوده و آن نیز منوط به ثبت می باشد.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397


    اگر تاجری از تهیه دفاتر قانونی چهارگانه خودداری کند و یا این که به مهر و پلمپ اداره کل ثبت نرساند و یا از ثبت معاملات تجاری خود در دفاتر قانونی خودداری نماید آثار زیر را به همراه خواهد داشت:

        هرگاه از تهیه دفتر یا به ثبت رساندن ( پلمب دفاتر ) آن خودداری شود متخلف به پرداخت دویست تا ده هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد! این مجازات را دادگاه حقوقی راساً و بدون تقاضای دادستان می‌تواند حکم بدهد و اجرای آن مانع از اجرای مقررات مربوط به تاجر ورشکسته که دفتر مرتب ندارد خواهد بود (ماده ۱۵ قانون تجارت).
        مطالب درج شده در دفاتری که به ثبت نرسیده‌اند در صورتی که بر علیه تاجر صاحب دفتر استفاده شود سند خواهد بود ولی به هیچ وجه به نفع او سندیت نخواهد داشت.
        اگر که تاجر ورشکست شود، نداشتن و یا به ثبت نرساندن دفاتر دلیل مهمی بر این خواهد بود که تاجر مزبور ورشکسته به تقصیر است.
        هر زمان تحریر دفاتر ثبت شده درهم و آشفته باشد، مثلاً بین سطرهای آن چیزی اضافه شده و یا در حاشیه آن ارقام و معاملاتی نوشته شده باشد و یا در جمع و تفریق به گونه‌ای عمل شده باشد که تصور سوء‌استفاده وجود داشته باشد، تمام مطالب درج شده در دفتر فقط علیه صاحب آن اعتبار خواهد داشت.

  • نظرات() 
  • یکشنبه 17 تیر 1397

    در صورتی که قصد ورود به این بخش از فعالیت تولیدی و یا تجاری دارید و یا در صدد ثبت شرکتی به این منظور هستید باید آگاه باشید که برای ثبت شرکتی بدین منظور علاوه بر انجام مراحل ثبت شرکت نیازمند اخذ مجوز بهداشتی در این زمینه خواهید بود .تلاش شده است تا توضیحات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار بگیرد همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات جامع تر مشاورین کیا ثبت همواره پاسخگوی سوالات شما خواهند بود:
    مجوز لازم در این زمینه را اداره مواد غذایی و آشامیدنی که یکی  از مجموعه های تابعه اداره کل نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، ارایش و بهداشتی می باشد صادر می نماید که در سال 1384 از ادغام ادارات فنی ، مطالعه و بررسی، صدور پروانه ها و صادرات و واردات تشکیل گردید.

    در این اداره محصولات غذایی بدین شرح دسته بندی شده اند :
    - گروه مواد اولیه، بسته بندی ، نمک و افزودنیها
    - گروه روغن، فرآورده های آردی، شیرینی و شکلات – غلات
    - گروه لبنیات، کنسروهای گوشتی- فراورده های گوشتی - عسل
    - گروه آبمیوه ( انواع آبمیوه ، نکتار ، پوره ، کنسانتره ، نوشابه  و نوشیدنی ها )
    - گروه خشکبار، ادویه، کنسروهای غیرگوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی – چای
    - گروه ثبت و ورود

    انواع مجوز در این اداره به شرح ذیل صادر می شود:
    مجوز بهداشتی به پروانه ایی اطلاق می شود که برای تاسیس، بهره برداری، مسئولیت فنی و ساخت محصولات مشمول محصولات خوراکی نوشیدنی و آرایشی اطلاق می گردد
    پروانه تاسیس که مجوزی است که  توسط اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی صادر می گردد و پس از کسب پروانه تاسیس در صورت داشتن شرایط لازم صادر می گردد  .
    همچنبن پروانه ساخت  به مجوزی گفته می شود که فرمول ماده غذایی و بهداشتی خاص در آن درج شده باشد (به همواه تایید اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی) .این پروانه پس از بررسی صلاحیت فنی و بهداشتی مجموعه جهت تولید محصول صادر خواهد شد .
    پروانه مسئول فنی نیز به مجوزی اطلاق می شود که توسط افرادی با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی (با تایید کمیته فنی قانونی) آن راکسب می نمایند تا شرایط لازم جهت نظارت بر تولید در کارخانجات و کارگاه ها را دارا باشند.
    مجوز ورود کالا : این مجوز که بر اساس مقرارت واردات و صادرات بازرگانی و پس از تکمیل مدارک و مراحل مربوط به اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی مبنی بر بررسی صلاحیت کالا جهت موافقت اولیه جهت ورود آن به کشور صادر می گردد.پس از این مرحله و ورود کالا به گمرکات کشور محصول مورد نظر پس از بررسی مجدد صلاحیت مصرف و طی مراحل قانونی مجوز ترخیص کالا خواهد گرفت.
    انواع روشهای اخذ مجوز و صدور پروانه های بهداشتی:

    پروانه تاسیس :
    پروانه تاسیس موسسات مشمول قانون یاد شده براساس پروانه های بهره برداری یا كارت شناسایی كه از طرف وزارت صنایع و یا جهاد سازندگی صادر گردیده و تصویر برابر اصل شده آن همراه با سایر مدارك ( برابر دستور العمل های صادره از طرف كل نظارت برمواد غذایی و بهداشتی ) به این اداره كل ارسال می شود. پس از بررسی و تائید صادر می گردد. و در موارد استثناء و به تشخیص اداره كل مدارك پس از بررسی و طرح دركمیته فنی قانونی و تایید نهایی صادر می گردد.

    پروانه بهره برداری :
    پروانه بهره برداری نیز پس از صدور پروانه تاسیس و در صورت داشتن شرایط و ضوابط مربوطه ازنظر امكانات و تجهیزات و ارسال فرم بهره برداری و نیز تائید فنی و بهداشتی موسسه در اداره كل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی صادر می شود.

    پروانه مسئول فنی :
    این پروانه که پس از کسب مدرک تحصیلی توسط فرد و تایید آن كمیته فنی قانونی توسط این اداره صادر خواهد شد .

    پروانه ساخت :
    لازمه دریافت این پروانه اخذ مجوزهای تاسیس، بهره برداری ومسئول می باشد. همچنین جهت صدور این پروانه مجموعه از نظر فنی و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد و فرمولهای ساخت از نظر استاندارد مورد بررسی آزمایشگاه قرار می گیرد .
    اعتبار پروانه های ساخت در حال حاضر ۵ سال ازتاریخ صدور می باشد. در پروانه های ساخت نام محصول (ارائه موافقت با ثبت نام نهایی محصول الزامی است)، مشخصات بسته بندی، وزن خالص، مواد متشكله و سایر موارد قید می گردد.

    تمدید پروانه ساخت :
    در صورتی که فرمول مندرج بر روی کالا تغییری نداشته باشد جهت تمدید تمام مراحل صدور پروانه که بالا به آن اشاره شد تکرار می شود ودر صورت عدم تفاوت آن دانشگاها می توانند راسا اقدام نمایند . در صورت تغییر فرمول اداره كل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی وارد عمل می شود.
    نحوه صدور مجوز چاپ برچسب:
    مجوز چاپ برچسب برای محصولات مشمول قانون كه دارای پروانه ساخت معتبر بوده و از نظر فنی و بهداشتی نیز مورد تایید باشند صادر می گردد.
    برابر ماده ۱۱ قانون مواد خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برچسب های محصولات مشمول قانون مذكور بایستی دارای مشخصات زیر به زبان فارسی و خوانا باشند:
    ۱-نام و آدرس مؤسسه سازنده
    ۲- نام محصول
    ۳- مواد متشكله
    ۴- شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت
    ۵-سری ساخت
    ۶-تاریخ ساخت و تاریخ انقضاء مصرف
    ۷- جمله ساخت ایران روی برچسب درج شده باشد
    ۸- وزن خالص
    در مواردی كه مجوز برچسب صادراتی داده می شود این مطالب می تواند به زبان غیر فارسی نیز روی محصول درج شود مشروط به آنكه منحصراً برای صادرات باشد.

    مدارکی که جهت دریافت هریک ار این مجوزها به آن نیاز خواهید داشت:
    مدارك مربوط به صدور مجوز ترخیص
    ۱- تقاضا نامه رسمی به تاریخ روز دارای آدرس و شماره تلفن
    ۲- فاكتور محموله
    ۳- اصل نسخه دوم پرفرمای گشایش
    ۴- اصل گواهی بهداشت معتبر با مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران و كپی
    ۵- اصل آنالیز و اصل گواهی آنالیز به تاریخ جدید و تصاویر
    ۶-برگه تعهد عدم مصرف كالا تا حصول نتیجه آزمایش بامهر رسمی و امضاء مدیر عامل و مسئول فنی
    ضمناً درخصوص ارسال نمونه از گمركات و یا مراكز تابعه این اداره كل، رعایت نكات ذیل الزامیست :
    كلیه نمونه ها می بایستی داخل شیشه، همراه با لاك و مهر و نامه رسمی از سوی مراجع ذیربط به این اداره كل ارسال گردد.
    مدارك لازم برای صدور پروانه تاسیس
    ۱- نامه از طرف دانشگاه مربوطه
    ۲- درخواست موسسه
    ۳-تصویر پشت و روی برابر اصل شده پروانه بهره برداری از وزارت صنایع یا جهاد
    ۴- پرسشنامه تاسیس
    ۵- نقشه ساختمانی
    ۶- كروكی آدرس
    ۷- فیش بانكی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه تاسیس
    ۸- روزنامه رسمی مربوط به آگهی تاسیس وتغییرات شركت

    مدارك لازم برای صدور پروانه بهره برداری مدارك لازم شامل :
    ۱- نامه از طرف دانشگاه مربوطه،
    ۲- فرم های سه برگی بهره برداری تكلمیل شده كه به تایید دانشگاه مربوطه رسیده باشد.
    مدارك لازم برای صدور پروانه مسئول فنی
    ۱- نامه از طرف دانشگاه مربوط
    ۲- تاییدیه ارزش تحصیلی
    ۳-معرفی نامه از طرف موسسه
    ۴- برگ تعهد مسئول فنی
    ۵- برگ تعهد موسس
    ۶- عكس
    ۷- تصویر صفحات شناسنامه
    ۸- قرارداد استخدامی
    ۹- تسویه حساب باصندوق های رفاه دانشجویان
    ۱۰- پایان طرح
    ۱۱- برگ پایان خدمت یا معافیت دائم
    ۱۲- برگ عدم اعتیاد
    ۱۳-برگ عدم سوء پیشینه
    ۱۴-در صورتی كه مسئول فنی قبلی استعفاء داده باشد ارائه برگ استعفاء نامه و اصل پروانه مسئول فنی قبلی الزامی می باشد
    ۱۵-فیش بانكی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه مسئول فن

    مدارك لازم برای صدور پروانه ساخت
    ۱-نامه از طرف دانشگاه مربوط
    ۲-فرم سه برگی تكمیل شده پرسشنامه ساخت
    ۳- برگ تصدیق ثبت نام تجارتی محصول
    ۴- فیش بانكی مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه ساخت
    ۵- دو برگ طرح اتیكت محصول
    ۶-چنانچه ازرنگ درمحصول استفاده می شود ارسال مشخصات كامل رنگهای مصرفی الزامی است و ارسال مشخصات اسانس مصرفی در موارد لزوم

  • نظرات() 
  • دوشنبه 11 تیر 1397


    adakit.ir

    almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

    iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


    greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

    *************************************************************************

    mersada.ir


    ****************************************************************

    ***********************************************************************


          

    *********************************************************************

    *************************************************************************
    ***********************************************************************

     asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

     ******************************************************************

    bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

    *******************************************************************

    adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
     
    **********************************************************************
     Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
    Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

     
     
     

  • نظرات() 

  • آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :